torsdag 26 mars 2009

På egen hand

Har äntligen fått Arvid att somna i soffan och passar på att göra en snabbkoll på nätet. Jag och Arvid gjorde en ordentlig utflykt på ett par timmar idag, vi hann med både lite shopping och en klippning! Efter ett besök på bokhandeln och Expert sprang jag in på första bästa öppna frisersalong, desperat efter att ha sett ut som en höstack i skallen i över 3 veckor. Frissan lovade att klippningen inte skulle ta mer än 30 minuter så jag ställde in vagnen och slog mig ner, och den snälla bebisen sov som en stock hela tiden. Tur var väl det, för även om klippningen gick snabbt tog det nästan 15 minuter(!) för henne att föna håret, medan jag satt på nålar och kastade oroliga blickar mot vagnen var och varannan sekund. Sen promenerade vi hem i rask takt, allt medan bebisen fortsatte snusa vidare i godan ro. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort för en hispig mamma! :)

11 kommentarer:

mama sa...

starkt jobbat!! skönt att vara fin i håret nu till våren :-) å bra sovit Arvid!!

kram

Anonym sa...

Det verkar som du trivs bra i din nya roll i livet. Orolig och hispig hör mamma rollen till. Och det kommer aldrig försvinna..bara lugna ner sig något. Man älskar de små liven så det bokstavligen gör ont..ellerhur./ Anna Bä

Semester & Mat sa...

Inte behöver du väl piffa till dig för att jag kommer och hälsar på i helgen ;)

Anonym sa...

men gulleplutten ska heta Loke oxå, fint namn passar bra ihop med de andra två! har ju helt glömt å fråga om mellannamn, kul att ni satte in annons i ljp!

kram åsa

Semester & Mat sa...

Såg snyggingen i tidningen idag, men live imorgon :)

Anonym sa...

Fin bild i tidningen idag! :-)
kram kram

Helene sa...

Klart man måste va snygg när man får så fint besök!
Och grabben är vattenkammad på kortet, fast det syns ju inte... ;)

Anonym sa...

men sluuuuta caroline... jag blir så avensjuk!! jag vill åka snuffa på Arvid! åsa

mama sa...

ja må hon leva ja må hon lev ja må hon leva uti hundrade år ja visst ska hon leva ja visst ska hon leva ja visst ska hon leva uti hundrade år HURRA HURRA HURRA HURRA!!

kram från oss på mårtensgatan!

Lena Ö sa...

Hipp hipp hurra för Helene idá!! kram och grattis!!

Helene sa...

Tack tack, jag känner mig inte en dag äldre, bara mycket mycket tröttare... ;-)