lördag 21 mars 2009

En blivande Buddha

Han äter i alla fall som han ska, lillskrutten. När barnmorskan från BVC var här i torsdags och kollade in dammråttor och stekfettsosande spisplattor (för det är väl sånt de i hemlighet håller koll på?) så hade han lagt på sig 300 gram på tre dagar. Med den takten kommer vi väl ha en liten Buddha lagom till sommaren! Inte för att han kommer bry sig om bikinisäsongen direkt. Inte som hans mamma som är överlycklig över att magen redan är försvunnen, trots en hel del småätande mellan amningarna. Amning måste vara den bästa bantningsmetoden nån någonsin kommit på, man äter som en häst och går ner ändå! Synd att den inte har samma effekt på orken, maken till energislukande aktivitet har jag aldrig stött på. Kanske dags att börja med energidrinkar och proteinshakes, precis som vid vanlig hårdträning?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Amning är helt makalöst när det gäller viktnedgång ( det är mysigt annars oxå)
Har aldrig varit så smal i hela mitt liv som när Saga var 5-8 månader!!

Jag vet inte riktigt om du skämtade eller menade allvar... man SKA VERKLIGEN inte dricka energidrinkar och proteinshakes när man ammar...
men du sa det nog med glimten i ögat!! ;-)

Arvid ser så otroligt gullig ut! :-)
kram

Anonym sa...

800 kalorier om dan rakt ut i tuttarna!! det kallar jag träning ;-) skönt att du känner att du gått ihop dig, för vi går ju mot ljusare och mer lättklädda tider...

bra att han blir en liten buddha, bäbisar ska ha lite å ta av när dom blir sjuka eller får tänder eller nåt annat som ställer till det med matlusten så är det en mindre sak att vara orolig för...

underbart väder å söt solkille ;-)! ha det gott kram åsa

Semester & Mat sa...

Vad var det jag sa om hallnonbladste? Svosch svosch så är magen borta ;)

mama sa...

jag dricker två koppar om dan... den här gången tänker jag inte se gravid ut ända fram till midsommar!!! *ångest*

Helene sa...

Svosch svosch, jag tar en kopp till!!