måndag 23 mars 2009

Fullt ös med roliga besök

Efter en heeeeel lång vecka utan besök har det bara drällt in besökare de senaste dagarna! Och det menar jag på ett positivt sätt, för det är så himla roligt med besök och skvallerfika när man mest bara ammar och byter blöjor hela dagarna. I fredags hade jag som sagt min första bebisfika med Hanna från Stureby, och senare på kvällen kom ett par av av våra höggravida vänner över och hälsade på med sin numera ganska stora hundvalp i släptåg. Lördagen blev till ett riktigt släktkalas när Arvids mormor och morfar och mormors-bror dansade in på förmiddagen, med tårta och en hel påse lånesaker från kusinen som just tagit sina första steg och gett sig på mer avancerade leksaker. Och på eftermiddagen kom Arvids far-farmor med man över på fika, promenerandes dessutom. Ganska hurtigt av två 80-åringar kan man ju tycka. Idag hann vi med ett besök på Apoteket och banken innan Kim kom över, min studiekompis som jag delade bostad och vardag med i nästan 2 år och som fortfarande är en av mina själsfränder. Och självklart blev alla besökare betuttade i den lilla charmören, som dock sov sig igenom den mesta av uppmärksamheten.
I morgon blir det en stadstur in till Arvids farmor och faster, och på onsdag är det första BVC-besöket inplanerat. Och har vi tur så kanske nästa ljusdalsbesök infinner sig i helgen, om inte en ilsken förkylningsbacill sätter stopp för planerna. Det är liksom inga problem att få dagarna att gå, så länge det finns trevliga besökare att spendera dagen med!

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Känns som att förkylningen håller på att ge med sig :)

Anonym sa...

Tack snälla som bryr dej om att blogga, så att vi alla som inte ser er så ofta kan få "vara med" och nästan känna bebislukten! :) ...skulle inte stå ut här uppe annars... :I
Nanne

Helene sa...

Det blir inte så ofta, men bättre lite än inget... ;)
Kom ner snaaaart! :)