söndag 8 mars 2009

Kom ut nu!

Kära lilla bebis, jag förstår att du trivs alldeles utmärkt där du är. Varmt och mysigt och utan påträngande grannar som kräver uppmärksamhet och utrymme. Det är säkert hur trevligt som helst, eftersom du så gärna stannar kvar därinne. Men nu är det så att värddjuret börjar tröttna på att känna sig som en uppblåst elefant, smidig som ett kassaskåp och med tyngden hos desamma. Kanske du skulle kunna tänka dig att göra ett besök i den yttre världen, om så bara för att glädja dina stackars gamla föräldrar som snart sliter sitt hår? Som känner sig alltmer som den uppgivna matadoren i Tjuren Ferdinand: "Sparka mig, stånga mig, gör NÅNTING!"

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen det här var väl en snygg uppmaning till den lilla inhysingen. : ) Nappar hon inte på detta så vet jag inte...
Pussen, Nanne

mama sa...

kom ut nu!!! vi är så nyfikna!! vi är även nyfikna på hur en bäbismage i v 42 ser ut :-) om skribenten skulle ha en kamera till hands :-) passa på nu för snart är magen lite igen, för hur det än är så går det ju inte att gå hur länge som helst! tack och lov!

Helene sa...

Jag hoppas innerligt att ni har rätt, särskilt om det där sista!!!

Anonym sa...

innan onsdag är den ute, det är jag heelt bombis på! Passa på att njut av dina sista dagar i ensamhet, snart är du aldrig ensam, har alltid lego och kibbigt ris under fötterna och kan aldrig avsluta en hel mening eftersom du alltid blir avbruten..! Passa på att kolla på vilka TV program du vill, laga vilken mat du vill, sova hur länge du vill, vara vaken hur länge du vill, ät godis öppet i soffan oberoende på vilken dag det är i veckan. Passa på, för vilken minut som helst kommer ditt liv styras av en supersöt liten tyrann som nästan aldrig låter dig vara i fred! PÖSS! /katten

Anonym sa...

Hej!
Har det kommit en bebis nu eftersom du inte skrivit på 2 dagar???? hmmmm.... *nyfiken*

Kram kram

Anonym sa...

Hej
Jag satt uppe i natt och skrev tenta. Fick en konstig känsla att det var något som hade hänt, men inte vad och med vem. Gick till och med in hit och tittade. Hörde just från Å att vattnet gått sent i går kväll. Så nu vet jag vad jag kände på mig. Lycka till.

Kram Maria(Felicias mamma)

Anonym sa...

Grattis till er lilla son.
Välkommen till världen Arvid.

Kram Maria.

Anonym sa...

Grattis till lilla Arvid!! :-)
Är säkert hur söt som helst!!
kramar och lyckönskningar från Delsbo

Anonym sa...

Nu har jag äntligen kommit hem från jobbet så jag kan komma in o kommentera =)=)

GRATTIS!

Hoppas allt gått bra och att ni mår bra.

Kram Carolina m familj

Anonym sa...

Otroligt vackert skrivet! PÖSS på re lilladüss ! Monika