torsdag 5 mars 2009

Oväntat syskonbesök

Jag fick en ordentlig överraskning igår, när två snygga norrlandsbrudar plötsligt stormade in i lägenheten med en massa bebisprylar över axeln! Helt ovetande vankade jag runt i mysdress och fudnerade på hur jag skulle få dagen att gå, så det var verkligen ett välkommet besök. (Fast jag måste ha nån form av intuition eftersom jag ställde mig och bakade morotskaka på morgonen). Mina snälla systrar hade dessutom tagit med sig bebiskorgen som jag och brorsan sov i som små, och som syskonbarnen hunnit använda sen dess. Helt perfekt! Jag har ju vandrat runt runt och funderat på om man verkligen ska ställa upp spjälsängen redan nu, fast den lilla kraken knappt kommer fylla upp ett hörn. Nu löste det sig alldeles utmärkt, det blev tom plats över till byrån och tvättkorgen. Och ev tar vi en tur till Ikea idag och småshoppar lite extra innan järngänget ger sig av hemåt igen.

6 kommentarer:

mama sa...

så himla fin och va kul att korgen använts av både din generation och bäbisens. bra med lite plats över oxå dom är ju inte så stor i början och inte kan dom klättra över kanten heller, men sen... ska du itne tänka på utan bara njuta sista dagarna/timmarna? av graviditeten... ha det bäst kram å

Semester & Mat sa...

Ja storleken på korgen som du fått fraktad till dig är nog lämpligare att börja med, annars får du leta rätt på Pyret varje morgon i spjälsängen ;)
Kram

Anonym sa...

Vad fin den ser ut. Å den är ju äldre än så, syster nr 2 i skaran var den som den inskaffades för, alltså sådär 44 år gammal(ung!)är den. Man kan nästan känna historiens vingslag... ; )
Gokramen!
/Syster nr 1 i skaran

Anonym sa...

åh vilka snälla supersystrar som kommer och hälsar på med massa fina saker! Då gick ju en hel dag till nästan utan att du märkte nåt! Men snart smäller det!
Pöss!
/katarina

Helene sa...

Det är tur man har supersytrar som sätter fart på vardagen! Och en 44 år gammal bebiskorg, slå det den som kan! ;)

Anonym sa...

Åh, vilken härlig överraskning. Och fint blev det.