söndag 28 juni 2009

Idiotiska idéer

Värmeslag eller inte, det verkar som vettet rinner ur en lika snabbt som vatten när vädret är som det är. Inspirerad av andra hurtiga småbarnsmorsor kom jag på den briljanta idén att avsluta dagen med en långpromenad i snabbt tempo. Klockan kvart i fem borde ju solen inte vara så himla stark, så varför inte njuta av vädret och samtidigt slimma kroppen en aning? Tänkte jag och gav mig ut. I stekande sol. Utan vatten. Och eftersom jag tyckte att det gick så bra i början bestämde jag mig för att hoppa över 3 km och gå direkt på 5 km, och dessutom jogga lite smått. Inte så himla genomtänkt. När det var 2 km kvar började munnen kännas som sandpapper och den sista kilometern i stekande solsken tyckte jag att jag svajjade för varje steg. Efter alla besök på Bvc borde jag väl veta att ammande mammor behöver nästan 1 liter extra vätska om dagen, och i det här vädret kan man nog dubbla den mängden. Hade jag inte värmeslag innan lär jag ha fått det nu, tack vare detta idiotiska påhitt. Det blir inga fler såna på ett tag, I promise!

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Håller verkligen med dig om att dte var en idiotiskt idé att motionera i denna värme.
Håll dig i skuggan med en flaska vatten ;)