måndag 8 juni 2009

Den lille terroristen

Man kan ju undra vems humör den här ungen har ärvt. Nog för att han för det mesta är go å gla och inte särskilt svår att ha att göra med, men nu börjar man märka hur han reagerar när han inte får som han vill. I det nya babygymet som vi inhandlade på bakluckesloppis i Ljusdal finns 3 stycken färgglada hängande leksaker. Och inte räcker det med att man lyckas fånga in den ena leksaken, nej nej nej, man ska ha ALLA leksaker! Och inte nog med det, man ska han in ALLA i munnen också. Glupskheten kan jag väl ta på mig att han ärvt från mig, men girigheten och de där tårögda raseriutbrotten som kommer när han inser att han inte kan få in alla saker i munnen samtidigt, de tänker jag skylla på nån annan... Nån i släkten som känner sig skyldig till den delen? ;)

2 kommentarer:

emmanilsson sa...

haha, jag kan nog erkänna att jag känner mig lite skyldig där. men även jag måste ju ha fått de av någon(a)

Semester & Mat sa...

Arvsanlagen är rätt intressanta, men de sämre sidorna kan ju knappast komma ifrån oss mammor ;)