tisdag 23 december 2008

Otack är världens lön

Jag är så jäkla otacksam. Stryk borde jag ha, eller åtminstone lite pisk. Jag kan verkligen inte ta emot välmenade men dyra presenter, det blir helt fel, oavsett hur god omtanke som ligger bakom. Min sambo har som egenhet att han gärna vill ge bort praktiska presenter, hellre sånt som kommer till användning än saker som står och samlar damm. Det har blivit en del välanvända smycken genom åren men annars är praktiska prylar som MP3-spelare eller Sodastreamer de klassiska paketen. Och igår kom han med ett gigantiskt paket, innehållande en symaskin.
En symaskin!
Ja, jag är i skriande behov eftersom den förra som jag köpte för några hundralappar på Tradera visade sig vara rena skräpet och jag sliter mitt hår varje gång jag ska försöka få den att sy mer än ett par centimeter raksöm, och ja, det är klart att jag inser och uppskattar omtanken. Men julklappar för ett par tusen spänn, hur tar man emot sånt??
Som sagt, pisk borde jag ha som inte inser hur väl genomtänkt och planerat det är från hans sida. Istället går jag runt och mår jag dåligt över att nån vill lägga ner så mycket pengar på en enkel julklapp, när det hade räckt med en ny bok, lite schyssta underkläder eller chokladpraliner.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Du är inte ensam... jag har oxå en sambo som gör som din! :-)
Sen är jag lika som dig!

Första året vi var tillsammans fick jag i julklapp, ett playstation 2 med spel som jag ville ha.

Första alla hjärtansdag fick jag en bänkdiskmaskin för jag hatar att diska för hand.

Sen under åren har jag fått en spark med sparklåda,crosstrainer och i 30 års present fick jag hallen renoverad för 15000!!! och sen en shoppingtur till Ikea på det.
Som bara han betalade!

Snacka att jag har blivit bortskämd men jag är såå dålig att visa att jag älskar presenterna för jag skäms så mkt.

Förresten.. min mobil har pajat så därför har jag inte kunnat skicka ditt ett sms, men pappa och jag kommer inte ner till sthlm för att sälja granar, men det har du väl räknat ut redan... ;-)

God jul och gott nytt år på er!!
Kram

Semester & Mat sa...

Då vet han att du då lagar när någon sömn spruckit på hans tröja el byxa, smarta är de...

Anonym sa...

Hej!
Vi ska för en gångs skull bara vara vi 3, bara vara hemma..t.o.m funderar vi på att beställa färdig mat. :-)
Vi har blivit lata på senare år! ;-)
Ni då?
kram

Anonym sa...

Jag har åxå samma problem, men jag övar, å har i viss mån lärt mej. Man ska skita i att skämmas, bara ge sej hän å vara GLAAAD. Givaren uppskattar det mer än om man är puttrig... Å varför inte tillåta sej? : )
Miss u more... Nanne

Anonym sa...

det gynnar ju han oxå då han kan få lagade kläder, snygga gardiner mm :-) så det är lite av en hemmet julklapp kan man tänka för att komma undan med värsta känslan av att det var för mycket... men jag vet har svårt att fatta att någon tycker man är värd nåt som konstar mer än ett bugg vissa dagar andra kan mna sträcka sig till en pocket :-)

kram och god jul gumman vi ses om nån dag åsa