onsdag 10 december 2008

Lååång vecka

Förbannat lång vecka det här, känns som dagarna aldrig tar slut. Förra veckan försvann på ett andetag men den här bara segar sig fram, jag saknar både ork och engagemang. Det kanske är allt strul med flytten på jobbet som sugit musten ur en, ingenting har fungerat som det ska och det har varit smått kaos de senaste dagarna. Vid såna tillfällen är det svårt att få tålamodet och motivationen att räcka till.
I morgon ska vi till Mvc och visa upp magen sista gången innan jul, den ska väl mätas och kollas som vanligt. Tänkte passa på att fråga om alla krampande sammandragningar jag haft på senaste tiden, de gör inte så ont att man inte överlever men de är onekligen jobbiga att vänta ut.
Någon påstod att det var livmoderns sätt att förbereda sig inför de riktiga värkarna och samtidigt påpeka att det är dags att varva ner, och att man därför ska se det som nåt bra. Jag vet inte om jag håller med, jag tycker mest det känns obehagligt när kroppen reagerar fysiskt på en stress som uppenbarligen är psykisk. Men förhoppningsvis vet väl barnmorskan på råd, nåt ska dom väl ha att komma med för förtjäna sitt levebröd!

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till!! jag ska dit om en vecka... längtas det är första gången vi ska lyssna då v 24 blir det var ju lite på gränsen innan

min livmoder kör annan träning/sammandragningar... har haft minst en orgasm varje natt sen v. 15... bara så där ändå... känner mig lite mysko...

Semester & Mat sa...

Jo det är livmoderns sätt att förbereda sig och det är är ett tecken på att varva ner om de känns obehagliga. Men man ska INTE se det som något bra, aldrig bra att stressa, framförallt inte när kroppen säger ifrån. Det som är bra är ju att livmodern tränar inför förlossningen, inte många veckor kvar nu :) Är det några speciella färger du riktar in dig på när du handlar?