söndag 7 december 2008

Adventsstämning

En del julklappar till hemmet blev det alltså i fredags, bland annat nya gardiner till sov- och vardagsrum. Måste ju matcha den nya gigantiska ljusstaken vi fick i adventspresent av Foxy! Jag kan villigt erkänna att jag vid första anblicken undrade hur 17 den skulle få plats, 1/2 meter hög och nästan lika bred. Men som synes gick det ju hur bra som helst, riktigt stämningsfullt när gardinerna kom på plats!
I övrigt har vi slagit tvättrekord idag, nio maskiner har vi lyckats få ihop. Jag tror aldrig jag tvättat så mycket i hela mitt liv, tur att man är två och att det går att köra tre maskiner åt gången. Nästa tvättid kan vi nog skjuta på minst 2 veckor med tanke på de enorma mängder ren tvätt vi kommer ha att välja och vraka bland efter den här dagen.

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Snyggt med gardinerna och ljusstaken, nu vill vi se soffan ;)
Har du hunnit med något annat idag än att startat maskiner och hängt tvätt?
Vänta du bara tills efter 1mars ;)

Anonym sa...

1. Jag som trodde du skulle bli glad för en STOR stake i år.
2. Med det i åtanke är det förvånande att jag gav bort den ;-)
3. Jättefint blev det i alla fall
Kram Foxy Frida