söndag 13 september 2009

Dags för mat... igen!

Har just läst igenom barnmatsbroschyren från Bvc ännu en gång och förundrats över hur mycket en sexmånaders bebis förväntas äta. Det ska vara gröt till frukost, mat till lunch, smörgåsar till mellanmål och välling till kvällen och dessutom en massa bröstmjölk dessemellan. Med tanke på att jag fortfarande ammar och därmed har hunger som en utsvulten prärievarg hinner vi inte med så mycket annat än ätande just nu. Så fort jag har satt i mig ett av alla mina mål så ska bebisen ha nåt att äta, och så snart han har ätit så börjar min mage kurra igen. Och hur vi än försöker tajma in det så vi kan käka samtidigt så kommer vi för eller senare i otakt eftersom jag är mer eller mindre konstant hungrig och aldrig tackar nej till en macka eller en portion kladdkaka. Det kommer bli riktigt roligt den dag jag slutar amma och fortsätter med de här matvanorna; än så länge går ju vågen bara neråt vad jag än sätter i mig, men det kommer bli ett mycket otrevligt uppvaknande den dag amningen upphör... *ryyys*

Inga kommentarer: